پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

طراحی و تولید انواع هود های لامینار و شیمیایی

هودهای جریان لامینار تجهیزات بسیار تخصصی هستند که امکان دستیابی به یک منطقه استریل و ایمن را برای هر نیازی که در آزمایشگاه مورد نیاز است فراهم می کند. آنها می توانند: افقی و عمودی باشند. اساساً فضایی را تشکیل می دهد که با استفاده از یک تصفیه خاص هوا، امکان کار در منطقه ای با کنترل دقیق ذرات غیر جاده ای را فراهم می کند. این نوع تجهیزات برای فرآیندهای خاصی استفاده می شود که در آن کنترل آلودگی بسیار ضروری است.
به طور معمول، این سیستم ها برای روش های کنترل میکروبیولوژیکی، فرآیند بسته بندی، پر کردن استریل و غیره استفاده می شوند، اما به هیچ وجه نباید برای فرآیندهایی که شامل سویه هایی از عوامل بیولوژیکی آلوده کننده هستند، خواه ناشناخته یا ناشناخته استفاده شوند. برای این موارد کابین های ایمنی بیولوژیکی وجود دارد که برای محافظت از محصول / فرآیند، اپراتور و محیط زیست آماده شده است.
لامیناریته به لطف سرعت ثابت در خروجی هوا ایجاد می شود که اجازه می دهد توزیع در محل کار همگن شود. این به لطف قرار دادن فیلترهای HEPA به عنوان مرحله قبلی به خروجی هوا امکان پذیر است. با این حال، در نظر گرفتن یک اتاق کامل با فیلترهایی با این ویژگی ها بسیار گران خواهد بود، و این سوال را باید از خود بپرسیم که آیا واقعاً به کل سطح پوشیده شده با فیلترهای هپا نیاز داریم؟ هود لامینار در حالی که این سیستم ها ممکن است در برخی ویژگی های سازنده متفاوت باشند، حفظ جریان هوای آرام ثابت برای هدف بسیار مهم است. بنابراین معلوم می‌شود که می‌توانیم به جای اینکه به کل منطقه تحت این شرایط فکر کنیم، نیاز را به یک منطقه تمیز یا فوق‌العاده تمیز در هود لامینار کاهش دهیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.