پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

به چه منظور از هود لامینار استفاده میشود؟

هودهای جریان لامینار در طیف گسترده ای از کاربردها در زمینه های دارویی، پزشکی، تولیدی و تحقیقات علمی استفاده می شود. محفظه‌های جریان آرام را می‌توان به گونه‌ای پیکربندی کرد که جریان هوای عمودی یا افقی را بسته به نیازهای کاربردی فراهم کند. هر پیکربندی به بهترین وجه برای برنامه های خاص مناسب است و مزایای زیادی را ارائه می دهد.
هودهای لامینار جریان آرام افقی برای کاربردهایی که به حداقل تلاطم در سطح کار نیاز دارند، بهترین هستند، و آنها را برای استفاده با ظروف و تجهیزات عمدتاً کوچک که باعث اختلال در جریان هوا نمی شوند، ایده آل می کند. laminar hood برنامه‌هایی که به حداکثر کنترل آلودگی نیاز دارند باید از جریان افقی استفاده کنند زیرا دست‌ها و دستکش‌ها در پایین دست نمونه در طول عملیات عادی قرار می‌گیرند.
هودهای لامینار جریان آرام عمودی برای کاربردهایی که نیاز به استفاده از تجهیزات بزرگ روی سطح کار دارند، بهترین هستند زیرا فضای کار بلندتر و بزرگتر است و تلاطم کمتری ناشی از جریان هوای عمودی دارد. هودهای لامینار جریان آرام عمودی اغلب برای بسیاری از کاربردها به دلیل شباهت آنها به تنظیمات اتاق تمیز مورد استفاده قرار می گیرند. جریان هوا در یک حرکت رو به پایین حرکت می کند که وقتی با مزایای گرانش همراه شود، می تواند به هل دادن ذرات به پایین و دور از سطح کار و اپراتورها کمک کند.
هنگامی که از تجهیزات بزرگتر استفاده می کنید، کابینت جریان آرام عمودی را انتخاب کنید زیرا فضای کار بلندتر و عمیق تر است. هوای یک هود لامینار جریان عمودی بدون تصفیه به محیط باز می گردد، بنابراین فقط باید مواد غیرخطرناک در منطقه کار جابجا شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.