چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

نحوه استفاده از هود لامینار در آزمایشگاه

تجهیزات ترکیبی که در اتاق تمیز قرار می‌گیرند باید با موادی ساخته شوند که بسیار بادوام، ریزش نداشته باشند و بتوانند پروتکل‌های تمیز کردن سخت را تحمل کنند. تمامی تجهیزات هود لامینار جریان آرام و ترکیب تولید شده توسط با 100٪ فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. خواص فیزیکی فولاد ضد زنگ آن را ذاتاً برای نیازهای تجهیزات اتاق تمیز بهینه می کند.
هودهای لامینار جریان آرام افقی ما مطابق با استاندارد USP 797 هستند و برای جابجایی محصولات استریل در محیط کار آسپتیک طراحی شده اند. منطقه کار به طور مداوم با فشار مثبت ISO 5/کلاس 100 هوا جریان آرام افقی که از فیلتر هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA) عبور کرده است حمام می شود. این فیلتر با راندمان 99.99 درصد موجودات زنده و ذرات 0.3 میکرون را حذف می کند. اصل جریان هوای آرام شامل حرکت جریان های منفرد هوای یک طرفه و فوق تمیز در امتداد خطوط موازی با کمترین تلاطم است. فیلتر HEPA در قسمت پشتی محل کار قرار دارد و توسط یک دیفیوزر فلزی متحرک و سوراخ دار محافظت می شود.
پروتکل های ضد عفونی مناسب در مناطق ترکیبی استریل بسیار مهم است. SOPها به تمیز کردن مکرر نیاز دارند و ممکن است از مواد شیمیایی قوی استفاده کنند. بهترین شیوه ها برای عملیات اتاق تمیز نشان می دهد که هم ناحیه کار داخلی و هم سطوح بیرونی هودها به طور موثر تمیز می شوند. فولاد ضد زنگ به دلیل ویژگی‌های مقاوم و سهولت تمیز کردن آن ترجیح داده می‌شود.
همچنین ضروری است که تجهیزات مرکب هسته ناهموار، بادوام و بدون ریزش باشد. فولاد ضد زنگ حتی زمانی که تحت تأثیر سایش مداوم یک محیط تولید بالا قرار گیرد، خورده نمی شود و ریزش نمی کند. برخی از مواد رنگ شده یا پوشش داده شده پس از قرار گرفتن مکرر در معرض مواد شیمیایی خشن و استفاده طولانی مدت، خطر قابل قبولی برای خوردگی یا ریزش دارند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.