چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

لیست انواع هود های لامینار مورد استفاده در آزمایشگاه

هر کاری که در آزمایشگاه های مربوط به پزشکی و تحقیقات انجام می شود نیازمند داشتن محیطی تمیز و استریل است. برای اینکه این اتفاق بیفتد، چیزی به نام کابینت جریان هود لامینار وجود دارد که آلودگی ناشی از گرد و غبار و ذرات معلق را به حداقل می رساند. کار کابینت های لامینار تسهیل جریان دائمی هوا در داخل و خارج هود می باشد. هودهای لامینار انواع مختلفی دارند که دارای ویژگی های خاص خود هستند. به همین دلیل است که اقلام آزمایشگاهی را استریل و تمیز نگه می دارد. این گونه ابزارهای پزشکی بخش عظیمی از نقش های بهداشتی در آزمایشگاه های پزشکی و تحقیقاتی است.
چگونه همه اینها ممکن می شود؟ - نیمکت جریان
میز جریان وظیفه ایجاد محیطی تمیز و استریل برای انجام وظایف در آزمایشگاه را بر عهده دارد. این شامل یک سیستم فیلتراسیون است که پخش می شود و به هوا اجازه می دهد در یک جهت در اطراف سطح کار حرکت کند. نیمکت جریان نه تنها محیطی تمیز برای کار فراهم می کند، بلکه محیطی استریل برای کارهای مختلف آزمایشگاهی نیز فراهم می کند.
مکانیسم کار آنها چگونه است؟
هوا از طریق فیلترهای HEPA که ذرات غیرضروری و آنهایی که می توانند باعث آلودگی شوند را فیلتر می کند، به داخل کشیده و خارج می شود. مکانیسمی که کابینت های جریان هوای Laminar از طریق آن کار می کنند، از طریق ثابت جریان هوا با سرعتی یکنواخت و همچنین ثابت است.
در مورد انواع فیلترهایی که در هود لامینار وجود دارد، آنها دو نوع هستند، فیلتر هپا و پیش فیلتر. علاوه بر این یک دستگاه پزشکی یک طرف دستگاه را محصور می کند تا فشار ثابتی در دستگاه وجود داشته باشد و از آلودگی هوای اتاق کار نیز جلوگیری کند.
هودهای لامینار چگونه ساخته می شوند؟
برای از بین بردن باکتری های انباشته شده و سایر میکروب ها، تقریباً هر هود لامینار جریان هوای آرام از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. به این هودهای لامینار جریان هوای آرام، نیمکت های تمیز نیز می گویند زیرا همه چیز را فیلتر می کنند و محیط کار را تمیز می کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.